22 Juni 2000 |
U kunt vast ook niet uitleggen waarom de trein die donderdag 21 juni om 17:15 uit Rotterdam richting Eindhoven vertrok vlak na Dordrecht een kwartier stil bleef staan. De trein vervolgde daarna zijn weg in een traag tempo, waarbij regelmatig halt gehouden werd.
Tussen Lage Zwaluwe en Prinsenbeek riep de conductice om dat dat kwam omdat er een stoptrein voor ons reed. Om de mensen die in Breda hun overstap zouden missen van dienst te zijn had zij geprobeerd om toestemming te krijgen om ook in Gilze-Rijen en Tilburg West te stoppen. Het resultaat laat zich raden: De vertraging die een intercity oploopt om een stoptrein voor te laten gaan is geen probleem, maar stel je voor dat de trein nog eens extra vertraging oploopt door passagiers (= betalende klanten) van dienst de zijn, dat is natuurlijk volstrekt onmogelijk.
Een en ander werd met een teleurgestelde stem omgeroepen. Zelfs jullie eigen personeel ergert zich aan de ten toon gespreide incompetentie. Personeel dat met deze krappe arbeidsmarkt wel eens kan denken: "Ineens heb je het: je zoekt een andere baan."
Van mijn mede passagiers hoorde ik overigens dat dit al de derde
keer deze week was dat deze intercity door een stoptrein werd
opgehouden. Heteen bewijst dat bij de NS geen ezels werken. Die
stoten zich slechts eenmaal aan dezelfde steen
In afwachting van uw standaard reactie verblijf ik,
ir. A.H.P.J. Cornelissen
Toni Cornelissen 1 januari 1970 toni@dse.nl |
Daily horoscope |