Thuis Hobby Werk spam Code WWW
HPV bloem Go Geo caching Choir NS

13 februari 2006

 

Aan de directie van de Nederlandse Stoorwegen,
De Vaste commissie voor Verkeer en Waterstaat,

Rijen 13 februari 2006,

Geachte Dames, Heren,

Vorige week liep m'n arbeidscontract in Eindhoven af. Vanwege de steeds slechter wordende service van uw bedrijf (Sluiten van loketten, schrapen van treinen, newspeak (treinen hebben geen vertraging meer, maar komen over zoveel minuten aan) en eventueel opheffen van de sneltreinstatus van het station Gilze-Rijen) heb ik besloten een baan op fietsafstand te nemen. Dit in de hoop dat ik mij niet meer aan de NS zou hoeven ergeren.

Hoe heb ik me daar in vergist. Het opzeggen van een treinabonnement is nog moeilijker dan het opzeggen van een boekenclub. Nadat ik een aantal keren met het verkeerde formulier het riet ben ingestuurd, lukte het mij uiteindelijk toch een brief van Gordon Kervezee (kenmerk 33062223) gedateerd op 7 februari dat het contract per eerstvolgende vervaldatum is beëindigd. Volgens mij is dat 13 febbruari.

Vandaag ben ik naar Tilburg gereist, met het vermoeden dat ik daar m'n kaart moets inleveren. Toen ik de loketist de brief van de heer Kervezee liet zien wilde hij mij een formulier geven. Is dat het enige dat jullie loketisten leren? Bij moeilijke vragen: schuif de klant een willekeurig formulier onder zijn of haar neus. Daarna heb ik met klantenservice gebeld. De dame vertelde mij dat een verzoek minimaal een maand van te voren ingediend moet worden. Deze dame hing beledigd op toen ik haar vertelde dat ik dat erg ambtelijk vond. Door het voorafgaande was ik behoorlijk emotioneel geworden en heb ik de loketist niet geheel volgens de regels van het fastoen behandeld. Dat was niet netjes van mij en daarvoor wil ik hem ook mijn excusses aanbieden.

Ik verwacht van u:

  1. Restitutie van mijn ongebruikte maand op m'n jaartrajectkaart (2994025) Gilze-Rijen Eindhoven
  2. Vergoeding van het verloren uur a 95 euro.
  3. Excuses van de directie aan het personeel met klaten kontact voor het uitvaardigen van deze Kafkaiaanse regels, waardoor ze blootgesteld worden aan emotionele reizigers.
  4. Telefonisten die iets meer weerbaar zijn dan die ik nu getroffen heb.
  5. 5) Onmiddellijke nationalisatie van de NS, zodat het personeel geen ambtenaar hoeft te spelen, maar het echt kan zijn . En met bijbehorend regulier abtenarensalaris voor de directie.

p.s. Als ik als klant m'n verzoeken ten minste een maand van te voren moet uiten geld dat natuurlijk ook omgekeerd voor de NS naar kun klanten. Bij mijn incidentele reizen met de NS zal ik graag mijn vervoersbewijs aan een eventuele conducteur laten zien, zolang hij of zij mij dat ten minste een maand van te voren heeft aangekondigd. Zonder tegenbericht verwacht ga ik ervanuit dat dit accoord is.

Met de u toekomende achting verblijf ik,

ir. A.H.P.J. Cornelissen
************* **
**** ** Rijen


Op 28 februari ontving ik de standaardbrief: U kunt u klacht anaal inbrengen.


Share and Enjoy: del.icio.us Reddit digg Furl Spurl NewsVine Smarking Ma.gnolia Wists Simpy TailRank co.mments YahooMyWeb blinkbits BlinkList blogmarks connotea De.lirio.us Fark feedmelinks LinkaGoGo Netvouz RawSugar scuttle Shadows

HPV bloem Go Geo caching Choir NS
Thuis Hobby Werk spam Code WWW

Toni Cornelissen
7 juni 2007
toni@dse.nl
Lid van de Technetium groep
Daily horoscope StatCounter NetStat W3C Validator