English Nederlands
Thuis Hobby Werk spam Code WWW
HPV bloem Go Geo caching Choir NS

22 juni 2000

 
ir. A.H.P.J. Cornelissen
********** **
51** ** Rijen



NS Klantenservice
Antwoordnummer 4470
Utrecht



Rijen, 21 juni 2000



Betreft: Het gebruikelijke



Aanhef,


Dinsdag 20 juni, met opzet een half uur eerder van mijn werk in Eindhoven weggegaan omdat ik om half zeven een afspraak had. Tot Tilburg ging het goed, maar daar begon de ellende. Op er stond al aangegeven dat de trein naar Gilze-Rijen ± 5 minuten vertraging had. Als ervaren treinreisiger weet ik dat dat een plus is die onderstreept is om duidelijk aan te geven dat de vertraging anzienlijk meer dan de aangegeven tijd is.

Om vijf voor half zes, de oorspronkelijke vertrek tijd, werd omgeroepen dat de vertraging inmiddels was opgelopen tot tien minuten, wat onmiddelijk gecorrigeerd werd tot een onbekende vertraging wegens een storing, wat voor een storing werd natuurlijk niet meegedeeld. Rond half zes werd nog wat omgeroepen, maar dat was door een voorbijrijdende goederentrein niet te horen.

Om vijf over half zes werd omgeroepen dat de trein vijftien minuten vertraging zou hebben, meteen daarna kwam de trein het station binnenrijden. Had ik toch beter op moeten letten bij wiskunde, tot nu toe had ik altijd gedacht dat vijf voor half zes plus vijftien minuten tien over half zes op zou leveren.

De trein vertrok richting Tilburg West, waar werd omgeroepen dat wegens een defect de trein terug naar Tilburg zou rijden. Dit roept natuurlijk een aantal vragen op (waarop ik overigens geen antwoord verwacht, maar het zou voor de verandering wel een keer leuk zijn)

  1. Waarom zou de trein wel terug naar Tilburg kunnen rijden en niet door naar Gilze-Rijen?
  2. Was het in Tilburg al niet duidelijk dat het materiaal niet geschikt was om verder te rijden?
Verder natuurlijk geen informatie. Wel werd er nog wat op het station omgeroepen, maar wat was door een voorbijrijdende goederentrein niet te horen. Herken ik hierin een patroon?

Uiteindelijk werd in de trein omgeroepen dat de trein leeg naar Tilburg terug zou rijden. Heel verstanding om de reizigers op zo'n klein station zonder personeel te laten stranden. Het NS personeel heeft het al moeilijk genoeg, zeurende reizigers zou teveel van het goede zijn, stel je voor dat ze ook nog informatie zouden moeten geven.

Nadat de trein leeg was bleef deze nog geruime tijd in Tilburg West staan. Ondertussen had de volgende trein al vertokken moeten zijn, maar de omroep installatie was zo vriendelijk te melden dat die trein niet kon komen omdat er een defecte trein op Tilburg West stond. Dat is logisch Tilburg West heeft drie perrons, het is natuurlijk onmogelijk om daar twee treinen tegelijk te laten stoppen.

Uiteindelijk kon de trein toch wegrijden, waarna er weer niets gebeurde. Uiteindelijk werd er om tien voor half zeven omgeroepen dat de volgende trein twintig mimuten vertraging zou hebben. Dat zou betekenen dat die trein twee minuten geleden vertrokken zou zijn.

Toen ik tenslotte om vijf over half zeven toch nog op Gilze-Rijen aankwam had ik mijn afspraak had ik dus gemist, iets wat niet gebeurd zou zijn als ik om half vijf op de fiets vanuit Eindhoven zou zijn vertrokken. Of doorgereden naar Breda, en daar de stoptrein naar Gilze-Rijen had genomen, het is natuurlijk ijdele hoop te verwachten dat zulke nuttige informatie wordt bekend gemaakt.


In afwachting van uw standaard reactie verblijf ik,




ir. A.H.P.J. Cornelissen



Op 14 juli ontving ik een reactie van de NS op deze brief.


Share and Enjoy: del.icio.us Reddit digg Furl Spurl NewsVine Smarking Ma.gnolia Wists Simpy TailRank co.mments YahooMyWeb blinkbits BlinkList blogmarks connotea De.lirio.us Fark feedmelinks LinkaGoGo Netvouz RawSugar scuttle Shadows

HPV bloem Go Geo caching Choir NS
Thuis Hobby Werk spam Code WWW

Toni Cornelissen
1 januari 1970
toni@dse.nl
Lid van de Technetium groep
Daily horoscope StatCounter NetStat W3C Validator